Pro Lucii je největší motivací její syn

Příběh pomoci: Společnou cestou z.s.

Lucie nezačala svůj život zrovna ideálně. Rodiče, kterým se narodila, o ni zájem neměli. Záhy si ji však adoptovali bezdětní manželé a snažili se jí dát vše potřebné. Díky nim zažila krásné dětství v milující rodině.

V pubertě bylo Luciino chování problematičtější, měla ale spoustu zájmů a s podporou rodičů vše zvládla. Vyučila se kadeřnicí a práce jí nadchla. Vrhla se do práce a absolvovala stále další a další kurzy a stále se zdokonalovala. Pracovala jako kadeřnice a vizážistka v salonech, ale i u reklamních focení nebo v televizi. Ve své práci byla úspěšná a pečlivá. Potom však přišlo pár nevhodných známých, problematický partner a Luciin život se začal ubírat špatným směrem. Časem začalo Lucii docházet, že se ocitla ve slepé uličce a potřebuje se odrazit ode dna. Když přišla ta největší motivace, která mohla přijít, narození Aleše. Lucie věděla, že kvůli němu, ale i kvůli sobě musí se svým životem něco udělat, a vrhla se do toho po hlavě. Odešla od partnera, s pomocí rodičů, azylového domu pro matky s dětmi a hlavně díky své obrovské chuti, síle a své nezlomné energii se začala dávat dohromady. Odstřihla lidi, kteří by ji stahovali zpět, a dokázala to.

Alešovi lékaři diagnostikovali poruchu ADHD, jež se projevuje často velmi nezvladatelnou hyperaktivitou. Proto začala Lucie se synem navštěvovat program Terapeutické školičky, který jí pomohl zorientovat se v Alešově chování a naučil ji lépe zvládat synovy nestandardní projevy. Aleš se ve školičce zklidnil a celkově došlo k upevnění vztahu mezi matkou a dítětem. Některé problémy jsou tu stále, například ty finanční a Alešova diagnóza ADHD, ale všechno je na dobré cestě. Nyní už bydlí Lucie s Alešem v obecním bytě, který dává pomalu dohromady. Hledá si práci, aby si zlepšila finanční situaci a dělala zase to, co ji naplňuje.

Terapeutická školička organizace Společnou cestou z.s. je podporována Nadačním fondem Albert od roku 2015.
Terapeutická školička Společnou cestou je určena sociálně znevýhodněným dětem od 2 do 5 a jejich rodičům. 



Další články v této sekci +